Case Fixus-korjaamo RJV Autohuolto Oy, Helsinki

 

Korjaamoyrittäjän Tero Kolunsarkan kanssa asetimme kampanjan päätavoitteeksi nykyisten asiakkaiden aktivoimisen sekä uusien asiakkaiden hankkimisen.

 

Kampanjan tavoitteena on myös asiakastietokannan yhteystietojen täydentäminen mm. sähköpostin osalta, tietokannan laajempi hyödyntäminen markkinoinnissa sekä uusien markkinointikanavien ja -tapojen käyttöönotto. Näitä ovat mm. teksti- ja  sähköpostiviestintä sekä Facebook-sivut.

Vaihe 1

 

Osana kampanjaa tarjotaan asiakkaille mahdollisuus seurata yritystä sekä saada tietoa ja tarjouksia Facebook-sivujen kautta. Yrityksen sivuista tykkääjät saavat automaattisesti tiedon sivuille päivitettävistä asioista. Sivuille rakennettiin myös tarjouspyyntö- ja ajanvaraustoiminto. Linkki sivuille on tässä.

 

Tykkääjä-määrän kasvattaminen on toki keino levittää tietoa yrityksestä, mutta tärkeintä on saada mukaan yrityksestä kiinnostuneita, potentiaalisia asiakkaita.

 

Lanseeraus päätettiin toteuttaa osana tapahtumapäivää, joka sovittiin toteutettavan yhdessä paikallisen Fixus-varaosaliikkeen kanssa. Tapahtuma julkaistiin Facebookissa ja sitä pyrittiin jakamaan aktiivisesti alkuun omien kontaktien kautta sekä maksamalla hieman mainosnäkyvyydestä Facebookissa.

Vaihe 2

 

Nykyisestä asiakastietojärjestelmästä poimittiin olemassa olevat sähköpostiosoitteet ja näille asiakkaille lähetettiin sähköpostiohjelmalla kutsu tapahtumaan sekä linkki tapahtuman Facebook-sivuille ilmoittautumista varten.

Katso kopio kirjeestä tästä linkistä.

 

Tärkeä osa kampajaa on myös sähköpostiosoitteiden kerääminen, joka lanseeraushetkellä tehtiin tapahtumaan liittyvän kilpailun avulla. Facebookissa on omat ohjeensa kilpailuiden järjestämiseksi, esim. pelkkään tykkäämiseen liittyvää kilpailua ei saa järjestää. Kilpailua varten tehtiin oma arvontalomake, jonka voi siis täyttää yrityksen Facebook-sivuilla.

 

Tästä linkistä pääset tutustumaan mallikuvaan kilpailulomakkeesta.

Vaihe 3

 

Facebook-sivuilla julkaistaan tapahtumaan liittyviä uutisia sekä tarjouksia muutamia kertoja viikossa tapahtumaan saakka, jotta käyttäjiä saadaan klikkaamaan linkkejä tai tykkäys-painikkeita. Näin sana leviää eteenpäin.

 

Jatkossa Facebook-sivuilla julkaistaan uutisia, kuvia ja muita mielenkiintoisia asioita tasaisella tahdilla muutamia kertoja viikossa.

 

Vaihe 4

 

Kampanjaa tukee osaltaan myös printtimainonta. Se toteutetaan sekä omana mainosjakeluna sekä mainoksena paikallislehdessä. Nämä tehdään yhteistyössä samassa kiinteistössä toimivan Fixus-kauppiaan kanssa.

 

Myös printtimainoksissa houkutellaan asiakkaita kirjautumaan Facebook-sivuille ja antamaan yhteystietonsa osallistuakseen kilpailuun.

Kasipallo Oy - Otto Ilola

+358 45 845 7000

Copyright Kasipallo Oy